Hírnévmenedzsment: Hogyan tartsa meg hírnevét

Hírnévmenedzsment: Hogyan tartsa meg hírnevét

 

Vállalkozása jó hírnevének megőrzése az egyik legfontosabb dolog, amit a siker érdekében tehet. A jó hírnév az, ami üzletet fog hozni Önnek. Kövesse az alábbi tippeket a hírneve kiépítéséhez, fenntartásához és javításához. Üzlete sokkal tovább fog tartani, ha így tesz.

Személyes hírnevének vagy üzleti márkájának nyomon követése nagyon fontos az online hírnévkezelés szempontjából. Állítson be automatikus riasztásokat, amikor az Ön neve felbukkan. Használja a Google programokat, hogy értesítést küldjön Önnek, amikor új tartalom jelenik meg. Így már másnap, ha nem hamarabb, akkor másnap megtudhatja, ha valaki beszél Önről.

Szervezzen versenyeket, hogy segítsen megerősíteni a hírnevét. Ez különösen fontos, ha rossz kritikát kapott. Egy verseny rengeteg pozitív információt hoz létre a cégéről, ami segíthet növelni a cégének online expozícióját. Ez a technika segít emelni az internetes keresőmotorok oldalrangsorát is.

Nézze meg az online hírnevét. A negatív megjegyzések gyorsan feljebb léphetnek a vállalkozására vonatkozó keresési találatok között. Az online keresési eredmények ellenőrzése segít leütni az oldal tetejéről. Próbálja meg ezt havonta néhányszor megtenni.

Legyen hálás. Ha valaki jó értékelést hagy cégéről, küldjön neki egy személyes üzenetet, és köszönje meg a visszajelzést. Ha lehetséges, köszönetképpen küldjön az ügyfelének egy kupont, amellyel bizonyos százalékos kedvezményt kaphat a következő vásárlásra. Ha ez nem lehetséges, köszönje meg őszintén a visszajelzést.

Gondosan ellenőrizze a közösségi média használatát, hogy a lehető legjobb benyomást keltse cégéről. Ez az Ön vállalkozásának nagy része, ezért gondosan kell figyelni rá. Ha egy kicsit személyes ön, az azt mutatja, hogy nem gép, de ne menjen túl messzire.

Próbálja meg beguglizni magát, hogy lássa, milyen információk jelennek meg Önről. Ha sok a negatív visszajelzés, akkor ezt felhasználhatja arra, hogy javítson magán. Abban az esetben, ha eltéréseket észlel, tegyen meg mindent, hogy kijavítsa azokat. Nem szeretné, ha bármilyen téves információ ártana a hírnevének.

Ne feledje, hogy offline jelenléte hatással van online hírnevére is. Ez általában a hírneved kezdete. Az emberek jobban megbíznak Önben, ha jó ügyfélszolgálatot nyújt, jó termékeket és szolgáltatásokat kínál, és jó kapcsolatot ápol az ügyfélkörével. A boldog ügyfelek általában nem írnak rossz véleményeket, ezért tegyen meg mindent, hogy mindannyian elégedettek legyenek.

A jó hírnév kialakítása érdekében tartson fenn jó kommunikációt ügyfeleivel. Az ügyfelek nem szeretik, ha nem tudnak semmit a dolgokról. Ha naprakészen és tájékozottan tartja őket, értékelni fogják ezt a jó szolgáltatást Öntől. A vállalatába vetett bizalmuk nőni fog, és ezzel együtt az Ön hírneve is javulni fog.

Rendelkezzen tervvel az olyan személyek kezelésére, akik számos rossz értékelést tesznek közzé azzal a szándékkal, hogy ártanak vállalkozásának. Jobb, ha van egy terv, és soha nem lesz rá szükség, mintha egy ilyen támadás áldozatává válna, és nem ismeri a jogait, és fogalma sincs arról, hogyan kezelje a helyzetet.

Soha ne szegje meg az ügyfeleinek tett ígéretét. A feltételek megváltoztatása a bizalom hiányához vezet. Vállalkozása tisztességtelen hírnévre tesz szert. Ha egyszer a vállalkozása ilyen hírnévre tesz szert, eltarthat egy ideig, amíg az emberek újra megbíznak Önben.

Amint azt a bevezetőben említettük, az egyik legjobb dolog, amit a vállalkozása sikerének garantálása érdekében tehet, a jó hírnév fenntartása. Tartsa elégedettnek ügyfeleit és vásárlóit, és azonnal orvosoljon minden problémát. Használja a fent felsorolt tippeket a hírneve kezeléséhez, és élvezze hosszú ideig az üzleti életet.